Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat. Słowa Janusza Korczaka, któremu rok 2012 jest poświęcony, idealnie oddają charakter dnia, w którym zostało otwarte Niepubliczne Przedszkole ArcelorMittal Poland „Akademia Małych Pociech” w Krakowie. Taki „uśmiechnięty świat” pojawił się 3 września, gdy po długich oczekiwaniach związanych z remontem placówki próg przedszkola przekroczyło 51 dzieci, którzy wraz z rodzicami przybyli na Uroczystość Otwarcia Przedszkola.
„Akademia Małych Pociech” w Krakowie jako przedszkole przyzakładowe firmy ArcelorMittal Poland jest czynne od 5:30 – 18:00 i docelowo przeznaczone dla 100 dzieci. Przedszkolaki, które przybyły wraz z rodzicami na uroczyste świętowanie otwarcia zastały pięknie odnowiony budynek, z pięcioma przestronnymi i wspaniale wyposażonymi salami przeznaczonymi dla poszczególnych grup wiekowych, salę gimnastyczną, a także duży plac zabaw.
Świętowanie rozpoczęło się o godz.10:0 powitaniem przedszkolaków oraz ich rodziców a najmłodszy przedszkolak przeciął symboliczną wstęgę i drzwi „Akademii Małych Pociech” w Krakowie zostały otwarte. Tematem roku 2012/2013 jest „Kosmos i jego tajemnice”, dlatego na naszych gości czekało wiele atrakcji: kosmiczne planetarium, warsztaty plastyczne, taneczne, malowanie twarzy, a także warsztaty z cyklu Mały Einstein, w czasie których dzieci i dorośli mogli przeprowadzić ciekawe eksperymenty.
Dużym zainteresowaniem cieszyło się Małe Planetarium, dzięki któremu przedszkolaki mogły odbyć niezapomnianą podróż w kosmos, zobaczyć gwiazdy i planety z bliska. Rodzice tego dnia mogli wpisywać się też do przedszkolnej pamiątkowej kroniki.Na zakończenie każda „Mała Pociecha” na pamiątkę tej wyjątkowej chwili odcisnęła ślad swojej dłoni na dużym płótnie.
„Akademia Małych Pociech” to przede wszystkim wyrabianie wrażliwości na wartości estetyczne w muzyce, plastyce i innych dziedzinach sztuki poprzez rozszerzone programy muzyczne, plastyczne oraz teatralne. Wychowując dzieci przez sztukę chcemy ukazać im cele i wartości w życiu, chcemy zaangażować je w życie społeczne. Chcemy stymulować ich rozwój poddając wielosensorycznym bodźcom,, a także uwrażliwić na piękno otaczającego nas świata – nauczyć się nim cieszyć, wzruszać, bawić i uczyć.
Katarzyna Krzaklewska